Projekty

Podporují nás

Evropské strukturální a investiční fondy (Šablony ESIF)

Výstavba multimediální třídy

.

Naše škola díky dotaci z EU získala prostředky na modernizaci v oblasti informačních technologií. V současné době je dostatečně vybavena počítači i interaktivními tabulemi. 

Podmínkou získání těchto peněz bylo vytvoření 264 učebních materiálů. Pro naši malou školu nebylo jistě jednoduché takový úkol zvládnout. Materiály vypracovaly Mgr. Jiřina Kretschmerová a Mgr. Jaromíra Zajícová.

.
.

Školní projekty

Zapojení do různých vzdělávacích a společenských projektů je pro naši školu přirozenou součástí výuky. Projekty přinášejí dětem nové zážitky, rozvíjejí jejich dovednosti a rozšiřují výuku o praktické a smysluplné souvislosti s reálným světem. Učíme děti spolupracovat, přemýšlet v souvislostech, chránit přírodu, být aktivními občany a všímat si dění kolem sebe. Pro pedagogy jsou projekty inspirací i podporou v hledání nových cest, jak učit zajímavěji a s větším dopadem. Díky nim škola dýchá, rozvíjí se a zůstává otevřená aktuálním tématům i potřebám dnešní doby.

Polytechnická dílna

Naše škola využívá plně vybavenou polytechnickou dílnu! Děti si v ní mohou vyzkoušet práci s různými nástroji a materiály, učí se základům řemeslných dovedností a rozvíjejí svou tvořivost i jemnou motoriku. Práce v dílně podporuje jejich logické myšlení, trpělivost a schopnost spolupracovat, a navíc jim dává radost z vlastnoručně vytvořeného díla. 

Velké poděkování patří firmě Beneš a Lát za podporu vzdělávání a rozvoje našich dětí.

Malotřídky pospolu

Tento projekt vznikl z důvodu zapojení dětí malých škol do soutěží sportovních i společenských. 

Naše malé školy nemají šanci vytvořit homogenní družstva pro sportovní soutěže s velkými školami, proto vznikla myšlenka malotřídek, kde máme stejné podmínky a nevadí, že soutěží společně děti různých věkových skupin. 

Do projektu jsou mimo naší školy zapojeny i ZŠ a MŠ Zlatá Olešnice, ZŠ a MŠ Kořenov a ZŠ Plavy. Školy se každoročně setkávají na několika akcích, kde mezi sebou soutěží všechny děti škol a navazují nová přátelství. 

Pravidelnýmí akcemi jsou například turnaj ve vybíjené, atletický trojboj, lyžování nebo soutěž v recitaci.

Aplikace Glitr

Aplikace GLITR je velkým pomocníkem učitele, žáka i rodičů. Umožňuje zábavnou a moderní formou přiblížit dětem i rodičům nejen vzdělávací mobilní aplikaci k procvičení učiva, ale přibližuje dětem i místa v okolí i celé ČR. K financování byly využity prostředky MŠMT z podpory Digitální propasti.

V naší škole využíváme aplikaci jako další inovativní nástroj, který by měl dětem rozšířit jednak digitální kompetence, znalosti okolí, zkvalitnit čtení s porozuměním. Našla uplatnění jednak ve škole, kde se výborně osvědčila při práci s nadanými dětmi, ale i s dětmi s podpůrnými opatřeními. Její potenciál je velký. Nadaným dětem poskytuje potřebnou nadstavbu učiva a možnost zapojit se i do tvorby programů, dětem s podpůrnými opatřeními je pomocníkem při opakování učiva, při individualizaci výuky a umožňuje rychle reagovat na případné potřeby. V mateřské školce aplikace umožnuje výuku mimo budovu školky, možnosti venkovních her pro zapojení rodičů, projektové dny. Zatímco ve škole je založena hlavně na principu čtení s porozuměním, ověřování znalostí učiva, na znalostech přírody, historii a vlastivědě, v mateřské školce se více využívají obrázky a zvukové efekty.

Velkou výhodou je variabilita úkolů, učitel si může cvičení vytvořit sám dle svých potřeb, má k dispozici řadu šablon, které se mohou vzájemně kombinovat. Výsledkem jsou cvičení a hry podle konkrétních potřeb našich žáků a poznávání daného prostředí. Velice oceňujeme možnost využití aplikace při učení venku nebo při akcích školy nebo obce. Po stažení cvičení v aplikaci již nejsou potřeba mobilní data a hra se automaticky odinstaluje po 12 hodinách. Děti oceňují pestrost úkolů, zábavnost, interaktivitu, práce s aplikací je velmi baví a děti samy iniciují další a další cvičení.

Tvůrci aplikace reagují na podněty učitelů a dále ji vyvíjejí a rozšiřují nabídku cvičení a programů. Aplikace sice nenahradí učitelský a rodičovský čas, který dětem věnujeme, ale je velmi užitečnou a zajímavou pomůckou pro kreativní učitele. Učitelé nemusí pouze mechanicky pouštět úkoly, ale mohou si je vytvořit podle svých témat, zájmů a potřeb.

zdroj: pro web glitr.cz napsala Mgr. Ivana Goddefroy

Ovoce, zelenina a mléko do škol

Jsme zapojeni do projektu "Ovoce, zelenina a mléko do škol", který je podporován Evropskou unií. Tyto programy mají za cíl pravidelně poskytovat žákům prvního stupně zdarma čerstvé ovoce, zeleninu, mléko a neochucené mléčné výrobky, čímž podporují zdravý životní styl a zlepšují stravovací návyky dětí. Součástí těchto programů jsou i doprovodné aktivity, které dětem hravou formou přibližují zdravý životní styl a původ potravin.

Učíme se venku: 100 hodin

Naše škola se zapojila do výzvy 100 hodin venku, jejímž cílem je strávit během školního roku alespoň 100 hodin výukou mimo lavice – na školní zahradě, v parku, lese nebo kdekoliv v přírodě. Věříme, že učení venku má mnoho přínosů: podporuje zdravý pohyb, soustředění, kreativitu i vztah dětí k okolnímu světu. Výuka venku probíhá napříč předměty – matematika, čeština i prvouka tak mohou získat nový rozměr díky přímému prožitku, pohybu a práci se smysly. Zapojením do výzvy chceme dětem dopřát víc přirozeného pohybu a radosti z učení, které dává smysl a zanechává hlubší stopu. 

Reagujeme tím na současnou situaci, kdy děti tráví stále méně času venku, ať už kvůli technologiím, způsobu života nebo výukovým zvyklostem. 

Recyklohraní

Jsme součástí vzdělávacího programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět, který děti vede k šetrnému vztahu k přírodě a odpovědnému zacházení s odpady. Žáci se aktivně zapojují do sběru použitých baterií a drobného elektrozařízení a plní zábavné úkoly, které rozvíjejí jejich znalosti o třídění, recyklaci a ochraně životního prostředí. Program propojuje ekologii s výukou a podporuje děti v tom, aby si uvědomily, že i malé každodenní kroky mohou mít velký význam pro naši planetu. 

Markétina dopravní výchova

Zapojili jsme se do projektu Markétina dopravní výchova, který hravou a srozumitelnou formou učí děti zásady bezpečného chování v silničním provozu. Projekt je zaměřen na prevenci úrazů, podporuje samostatný a zodpovědný pohyb dětí ve městě i na vesnici. Součástí jsou interaktivní aktivity, videa a praktické ukázky, které pomáhají dětem lépe si osvojit dopravní pravidla. 

Za jeden provaz

Projekt řeší nastavení kolegiální podpory formou mentoringu na základě vzájemného sdílení zkušeností a společné práce mezi kolegy a kolegyněmi v mateřských školách Libereckého kraje. Podporuje společnou konverzaci a sdílení společných cílů mezi vedením a zaměstnanci. Pod vedením odborných konzultantů a externích mentorů předávají aktivní pracovníci - mentoři své zkušenosti a know-how méně zkušeným mentees v oblasti čtenářské a matematické pregramotnosti a v individualizaci vyučování.

Cílem projektu je formou podpory mentoringu, to znamená individualizovaným učením se a praktickým předáváním profesních kompetencí, přispět k větší efektivitě vzdělávacího procesu, k modernizaci vzdělávacích metod pomocí interaktivních pomůcek a k vytváření atmosféry společného, ale individualizovaného vzdělávání dětí. Učení se formou kolegiální podpory by mělo doplnit klasické DVPP a ukázat pedagogům cestu, jak po vlastní zkušenosti s podporou osobnostního a profesionálního rozvoje přistupovat k žákům, jak rozvíjet jejich osobnost a kompetence k učení se na základě výměny praktických zkušeností. K tomu je nutné pomocí společného plánování, pozorování, mentoringu, týmového vyučování a posilování kolegiality nastavit podmínky společné práce ve školce.

Další aktivity